TUTORIA

DIVENDRES 14 DE SETEMBRE 2013

Què vull ser de gran?

Al següent video trobareu una història contada d'una manera diferent.
Escriu un comentari.






1.- Què li passa a la protagonista del video?

2.- Imagina que ets el protagonista d'aquest video, com seria la teva història? Quines imatges sortirien?


Tècniques d'estudi
Aquí teniu un bon grapat de consells de com estudiar, com millorar la lectura, com fer exposicions orals, etc.
Pels mestres i pares també hi ha un seguit d'orientacions de com ajudar als nostres alumnes i fills a estudiar.
http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2006/aprender_estudiar/index2.html


La Constitución para niños

http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/zonaalumnos/tkPopUp?pgseed=1180250546215&idContent=14400&locale=es_ES&textOnly=false


Sensacions i sentiments

Visualitza aquest video amb els teus pares i digues:





  1. Quina escena del video t'ha agradat més? Per què?
  1. Quin sentiment et dona l'escena que més t'agradat?
  1. Demana-li la teus pares quina és l'escena que més els ha agradat, perquè i quin sentiment identifiques?



Resolució de conflictes

Es poden treballar els valors a través d’una història titulada “QUAN TOT S’EMBOLICA”.Aquesta història presenta en clau d’humor el caos que creen els conflictes. Al mateix temps proporciona eines i camins per a l’entesa i la reconciliació. La cinta mostra que abans que tot es trenqui és possible la reconciliació a través de la situació que viuen dues marmotes.

Quant tot s'embolica

  1. Què ens explica aquesta història?
  2. Quina és la causa del problema?
  3. Els protagonistes són conscients del problema?
  4. Per què creus que tot s'acaba complicant?
  5. Com creus que haurien d'haver actuat?
  6. Com acaba la història?
  7. Has vist o viscut alguna situació semblant?
  8. Creus que s'hagués solucionat abans si haguessin parlat?

SOPAR PER A DOS

Aquesta història narra la disputa entre dos camaleons per aconseguir marcar el seu territori i quedar-se el sopar (una mosca). Tenen un conflicte i la granota farà el paper de mediadora. El vídeo ens ensenya a saber resoldre els conflictes de bon començament sense deixar que esdevinguin un gran problema.



POSSIBLES PREGUNTES PER DEBATRE I REFLEXIONAR:
Què explica aquesta història?
Quin és el problema?
Creus que el camaleons guanyen alguna cosa mentre es barallen?
Creus que en perden alguna? Quina o quines?
Hi ha un personatge clau en el desenllaç d’aquesta història. Qui és? Quin paper hi juga?
Explica el que fan els camaleons quan seuen a parlar?
Comparteixen o distribueixen el menjar?
Qui creus que ha guanyat al final d’aquesta situació?
A la nostra vida quotidiana, hi ha situacions semblants?
T’agrada el final d’aquesta història?
Amb quin animal et sents més identificat? Per què?


L’AMISTAT I L’EMPATIA UN VERITABLE ACTE DE BONDAT


El valor de l’amistat en un emotiu vídeo on les necessitats de l’altre passen per davant de les pròpies. Fantàstic per explicar el valor del companyerisme i l’amistat amb els nens. Les imatges parlen per si soles ja que el vídeo dura menys de 2 minuts.